Dag 22, Kristiansand en terugreis

21 juli 2016 - Ter Apelkanaal, Nederland

Het zit er weer op de terugreis kan beginnen. We gaan met de snelle catamaran van Fjord  line van Kristiansand naar Hirtshals in 2.15 min.op de catamaran kunnen 180 auto,s en 700 passagiers. Hij vaart ca 76 km per uur. Om 14.30 vertrekt de boot dus we hebben nog even tijd om door de stad te lopen en de laatste Noorse kronen uit te geven. Om ca 16.00 uur rijden we van de boot af  richting huis. Het is niet druk op de weg, dus het schiet lekker op. Bij Bremen begint het te regenen en overal onweer in de lucht, het is dan om 22.30 uur nog steeds 28 graden en erg snel koel het niet af. Om 00.30 zijn we weer thuis met  6017 km op de teller. Het was weer een prachtige reis, Noorwegen is een heel mooi land, veel gezien, veel gereden, voor ons blijft het noorden en de fjorden het mooist. De rust, de natuur, het steeds weer afwisselende landschap en de mooie soms spiegelgladde meren. En........we hebben 4 elanden, 2 kraanvogels, 1 hert met kalfje en 1 dode das gezien !!