Dag 13, afscheid Lofoten

11 juli 2016 - Moskenes, Noorwegen

Vandaag verlaten we de Lofoten, we gaan met de boot van Moskenes naar Bognes , ongeveer een vaart van 31/2 uur.deze hebben we gereserveerd. Het voordeel is je hoeft geen uren van te voren in de rij te staan en je kunt er op je gemak heen rijden omdat je weet dat je mee kunt, anders heb je kans dat je 4 uur moet wachten op de volgende boot. We vertrekken lekker vroeg, zodat we onderweg nog kunnen genieten van mooie plekjes. Het weer is nog bewolkt, maar wel droog. Hoe verder we naar het zuiden rijden hoe warmer en zonniger het wordt. wat ziet alles er dan een stuk vriendelijker uit. We stoppen vlak bij Ramsberg aan de kust met een zandstrand en nemen een bakje koffie.  Als we verder rijden zijn er wegwerkzaamheden, tja dat moet ook gebeuren, en moeten we een half uur wachten voor we verder kunnen. Hier moet je  ook rekenschap mee houden, dus altijd ruim op tijd vertrekken. Om 14. 00 vertrek de boot, het is prachtig weer een strak blauwe lucht, we pakken een paar ligstoelen en gaan heerlijk op het dek in de zon zitten, dat is best 3 uur vol te houden .we zien de Lofoten langzaam kleiner worden. De Lofoten zijn moeilijk te beschrijven ze zijn echt schitterend, we hebben er van genoten , de hoge puntige bergen, de vele eilandjes in zee, de imposante groene bergen, ruige bergen, vissersdorpjes enz De Lofoten moet je zelf zien en beleven.........