Dag 7, dagtochtje kust. Noorse zee

5 juli 2016 - Namsos, Noorwegen

Dit is zo,n dag van ahh, ohhh, kijk daar eens en STOPP,!! We hebben een kleine route uitgezocht naar de kust van ca 90 km. Het is stralend weer, ondanks de weersvoorspelling dat we regen krijgen. De weg gaat behoorlijk stijgend en dalend langs een fjord richting het plaatsje Aglen waar de weg ophoud en je weer dezelfde weg terug gaat. Na verschillende stops en foto, s maken komen we bij het eindpunt aan, waar een camping is. Het uitzicht is grandioos over de grote blauwe zee. Er staan een paar vissers hun vangst schoon te maken.  Na een praatje en kijken hoe vakkundig de vis wordt gefileerd  vragen we of we een stuk vis kunnen kopen. Nee zegt de visser ik verkoop geen vis jullie krijgen wat van mij. Hij gooit ons bakje vol met 8 stukjes heerlijke verse vis. Als dank hebben we een paar lekkere flesjes voor hem .Op de terug weg zien we een prachtig plekje om te picknicken, wat een rust en wat een stilte. We vervolgen onze route en wat staat er aan de rand van het bos..........2 elanden dus dat was STOPPP. Snel foto nemen want ze zijn zo weer weg. Een paar kilometer verder weer STOPPP.... Staan 2 kraanvogels in het weiland, wat een geluk hebben we vandaag. Snel naar de camping en vis eten .