Dag 6, Namsos

4 juli 2016 - Namsos, Noorwegen

Auto inpakken, hutje schoonmaken en weer on the road.....De route is minder spectaculair als de vorige, maar het rijdt wel lekker vlot. We rijden op de E 6, er zijn maar weinig wegen in Noorwegen en dit is een hoofdroute, gemiddeld kun je niet harder rijden dan 70 km, op bergwegen ca 50 km. Als je van hard rijden en opschieten houd moet je niet in Noorwegen zijn. Het landschap is afwisseld en mooie wolkenluchten, het is steeds weer een verrassing wat er achter de volgende bocht komt. We komen langs Trondheim en gaan hier de stad nog even in De auto kan in een parkeergarage waar we de naam van opschrijven anders ben ik bang dat we de rest van de vakantie op zoek zijn naar de auto...... we bezoeken eerst de vis markt Ravnkloa, maar er is weinig vertier de meeste bootjes zijn weg, daarna naar de Gamle Bybrua over de Nidelv, een houten brug met een mooi uitzicht op de 18 en 19 eeuwse houten pakhuizen die op houten palen staan in het water. Daarna een bezoek aan de Nidaros domkerk waar we naar binnen gaan, de kathedraal is 100 meter lang en 50 meter breed, maar je krijgt maar een klein gedeelte te zien. Het is trouwens een schitterend bouwwerk van binnen en buiten. Helaas mochten er geen foto,s worden genomen. Er werd  nog een orgelconcert gegeven op het prachtige kerkorgel. Nog wat rondgelopen, Trondheim is een gezellige stad. Nog een paar uurtjes rijden en tegen 17 uur waren we op de volgende camping in Namsos